Translate

About me

I´m made in 1994, the first time, I was sewing a dress, I was 15 and didn´t really knew how it goes. I just bought some material and looked, if it works out. It did. I mean the quality was a mess, but I could still wear it today.
With the years, I´ve learned out of many faults and became better and better. I´ve recognized that making gowns is my real passion, it´s the biggest challenge and the most beautiful thing in the end. What I love about this work, is that I have a LOT of beautiful things in my head and everytime I´ve realized this imagination, I´m really proud of myself.
My favourite things are lace and everything that is backless.
For the moment I´m living in beautiful vienna and my dream for the future is, to have my own atelier with a few seamstresses and being able to live from my own designs and work! Hope this works out some day, but I´m really positive!


Ich bin "made in 1994", das erste Mal, als ich ein Kleid genäht habe, war ich 15 und wusste überhaupt nicht wie das geht. Ich habe einfach einen Stoff gekauft und probiert, ob es klappt. Das tat es. Die Qualität war miserabel, aber ich könnte es heute immer noch anziehen.
Mit der Zeit habe ich aus meinen vielen Fehlern gelernt und bin immer besser und besser geworden. Ich habe fest gestellt, dass meine größte Leidenschaft das Anfertigen von Abendkleidern ist, es ist die größte Herausforderung und das schönste Ergebnis am Ende.
Was ich besonders an dieser Arbeit liebe, ist, dass ich SO viele schöne Dinge in meinem Kopf habe und jedes Mal, wenn ich eine solche Vorstellung realisiere, bin ich wirklich stolz auf mich selbst.
Am liebsten habe ich Spitze und alles, was rückenfrei ist.
Momentan lebe ich im schönen Wien und mein Traum für die Zukunft ist, ein eigenes Atelier mit ein par Näherinnen zu haben und von meinen eigenen Designs leben zu können. Ich hoffe, dass dies eines Tages klappen wird, aber ich bin optimistisch!


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen